Lama Hilang Daripada Radar

Assalamualaikum…

Blog ni dah bukan kira bersawang dah ni. Ni dah kira macam sikit lagi nak masuk muzium hehe…

Pemalas ya ampun puan blog ni. Tahulah, blog kita tak ada peminat. Lagipun blog pun sendu, sekejap update. sekejap tak.

Dah tahun 2018.

Betul, cepat sungguh masa berlalu sekarang ni. Ni pun, rasa baru masuk 1 Januari 2018. Hari ni dah tengah bulan 2.

Apa yang saya nak cerita ek? Dalam kepala sekarang ni dok ingat drama Kekasih Paksa Rela, lakonan hero kegemaran i, Encik Remy Ishak. Esok dah episod akhir pun. Gigih tengok tapi tidak la tercongok depan tv pukul 7 malam. Tetap tahan diri tengok kat internet lepas urusan rumah selesai. Sebab kat rumah, saya dah buat peraturan no tv within 7 till 8 pm. Masa tu je kot. Alhamdulillah, anak-anak dan suami boleh terima. Rasanya drama terakhir yang saya layan tv pukul 7, drama Ariana Rose rasanya.

Lakonan Remy memang superb. Memang banyak peningkatan. Cara dia lontarkan dialog, ekpresi muka dia sangat bersahaja sehingga saya percaya itu Adham. Tak nampak Remy Ishak. Isu yang dibawa dalam cerita ni kisah seorang lelaki beristeri 2. Dalam hal ni, saya sokong Hanan Khaira sebab kasihankan dia. Lagi pun, dia comel, baik, penyayang, mengambil berat, pandai memasak, mudah minta maaf dan pandai memujuk. Walaupun tak nafikan dia suka sangat berahsia. Intan Najwa ni saya start tengok lakonan dia dalan drama Hantu Punya Bos lakonan dengan Shukri Yahya, salah seorang kegemaran saya jugak. Dalam cerita tu, make up intan agak tebal berbanding dalam KPR. Natural beauty sebab dia bawak watak budak sekolah. Dah kahwin dengan Adham dia makin cantik dan makin bergaya.

Saya tak melting pun dengan keromantikan Adham tapi saya suka dengan sikap peka dia. Dia cepat tangkap dengan perubahan isterinya dan nalurinya tentang isterinya. Saya suka. Tak boleh nak melting sangat sebab den dah tuo lagipun tu lakonan je kot.

Disebabkan drama ni iols dok stalk ig @remyishak, intannajuwa dan ig-ig yang berkaitan dengan drama ni.

Oklah, tu je la dulu kot. Keyboard ni tak best. Nak taip panjang-panjang.

Jumpa lagi!

Tinggalkan komen