Ramadhan 2015. Alhamdulillah

Assalamualaikum…

Fuh! Entri pertama tahun ni? Teruknya dan malasnya saya. Maafkan saya, blog kerana sudah terlalu lama mengabaikan kamu. Kalau ikutkan ada 2 entri dah tulis tapi separuh jalan huhuhu…

Okay, masih sempat lagi untuk ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Kareem 1426H. Sekejap saja masa berlalu. Hari ni dah menjengah 5 Ramadhan.

Dalam 4 hari ni alhamdulillah saya dan my adeng masih berjaya memasak untuk hidangan berbuka puasa. Hari pertama puasa memang best. Disebabkan my adeng tak kerja, jagakan Tuah yang demam dan saya pulak sampai lambat dalam pukul 6.30 petang, nak tau… my adeng dah siap masak! Bukan tu saja siap buat bubur durian. Ya Allah!!!Terima kasihlah, sayang. Awak selalu buat saya terharu!

Hari ke-2 beli sikit-sikit kuih dan ikan bakar. Hari ke-3 goreng sayur dan ikan. Hari semalam, dengan rajinnya tiba-tiba dalam pukul 4 saya masuk dapur terus sediakan bahan nak masak nasik ayam. Dah lama tak buat. Takut jugaklah tak menjadi. saya ni bukannya expert sangat bab-bab memasak ni. Sebab bahan-bahan asas dah ada. Cuma mintak my adeng belikan tomato, cili merah, daun salad. Sekejap saja sebenarnya. Cuma banyak sangat iklan. Dengan saif nak menyusunya hehe. Nak mandikan diaorang 2 beradik lagi. Tapi, apapun, rasa puas hati bila semua dah siap dan dihidangkan atas meja. Alhamdulillah.

p.s. Ayam tu nampak saja hitam tapi bukan hangus. Bahan-bahannya kicap manis, sos tiram dan sedikit garam. Tak pahit dan rasanya nice.

nasik

 

Tinggalkan Jawapan

