Jom layan drama ‘3 Days’

Disebabkan keterujaan saya yang masih belum hilang terhadap drama terbaru keluaran SBS ‘3 Days’ ni, jadi saya sangat berbesar hati nak kongsi tentang review drama yang didapati memang menerima banyak pujian dan dikatakan drama Korea yang lain daripada yang lain hehehe…

Sewaktu review ni dibuat saya sudahpun habis menonton kesemua episod secara online. Yelah…nak tunggu kat Channel One Astro memang jenuh la hehe…sekarang, kalau di tv baru dalam 4 episod, kalau tak silap. Tayangannya hanya hari Ahad. Siang, dari pukul 12.30 hingga pukul 3 rasanya untuk 2 episod berturut-turut. Malam ada ulangan, pukul 8.45 malam.

Disebabkan saya tak sabar nak tahu kesudahan drama ni, saya boleh layan drama ni secara maraton hari Sabtu dan ahad lepas. Adalah juga berhenti-henti untuk solat, mandi dan uruskan Tuah dan Saif. Sambil nonton, saya lipat kain dan juga gosok baju. Iron Lady memang kena macam tu kan? Korea Korea juga, kerja-kerja rumah jangan diabaikan kiki.

Memang kebelakangan ni saya banyak tengok drama Korea berbanding drama Melayu. Ok, apa cerita kat Channel One sekarang? Temptation (tengok la juga)…Incarnation of Money (ulangan dah tengok dulu)…The Woman Who Married Thrice ( tak layan sangat)…Angel Eyes (tak layan sebab tak suka sangat heroinnya)…Good Daughter, Hana (tengok sikit je).

Macamana saya boleh terjebak dengan 3 Days ni? Hari Ahad 2 minggu lepas, tak pergi mana-mana, jadi memang saya ngadap tv. Dok tekan-tekan remote, cari rancangan yang menarik sambil nak lipat kain. Sekali baca info ndrama ni. Eh, macam menarik je. Kisah seorang pengawal peribadi Presiden Korea, Han Tae-kyung yang mahu membongkar misteri di sebalik kehilangan Presiden Korea, Lee Dong Hwi pada satu malam ketika berehat di rumah penginapan peribadinya dan kematian bapa Tae-kyung  yang mungkin ada kaitan antara kedua-dua kes ni.  Menarik kan?

Lakonan Park Yoochun sebagai Han Tae Kyung memang berkesan. Ini pertama kali saya tengok lakonannya. Suka pulak saya dengan mamat ni. Saya perasan dalam drama ni, dia tak senyum pun sebab terlalu serius memikir, mencari dan menjejak klu-klu. Kisah cinta pun tak ada sangat. Tak ada sebut “sarang hae” hehe… Cuma adalah dia jatuh cinta dengan polis wanita yang banyak tolong dia dari awal hingga akhir kes, lakonan Park Ha-Sun sebagai Yoon Bo Won. Itu pun dipaparkan dalam episod ke-14 kalau tak silap lah. (maaflah, saya ni pelupa). Dialog dia untuk beritahu dia suka kat perempuan tu pun tak straight to the point. Dia cuma cakap antaranya, jangan senyum-senyum kat lelaki lain. Masa cakap tu pun muka dia serius. Hehe..cute sangat saya rasa.

Memang banyak persoalan yang buat kita tertanya-tanya? Siapa bunuh ayah Tae-kyung? Apa yang ada dalam sampul surat bertulis Confidential 98? Siapa tembak Presiden? Kenapa Ham Bong Soo, ketua Tae-kyung nak bunuh Presiden? Apa sebenarnya peristiwa 1998 yang berlaku di Yangjinri dan telah menyebabkan Presiden rasa kesal? Siapa dalang di sebalik semua ini dan kenapa? Dan satu lagi…rupa-rupanya walaupun berkhidmat di Blue House, ramai juga yang jadi musuh dalam selimut!

Info :
Judul       : Three Days @ 3 Days
Genre      : Aksi, thriller
Penulis    : Kim Eun-hee
Arahan    : Shin Kyung-soo
                     Hong Chak-woo
Siaran     : SBS
Lakonan   : Park Yoochun – Han Tae-kyung
                 Son Hyun-joo – Lee Dong-hwi (Presiden Korea)
                 Park Ha-sun – Yoon Bo-won (Konstabel Polis)
                So Yi-hyun – Lee Cha-young (Ejen SWAT yang berkhidmat di Blue House)
                Choi Won-young – Kim Do-jin (CEO Syarikat Jaesin)
Bilangan episod      : 16

Boleh tonton di http://myasiantv.com/ dengan sari kata Bahasa Inggeris. Kalau boleh sabar, tunggulah kat Channel One. Okey, siapa yang ada rasa teruja tu, selamat menonton!

3days

 

 

Tinggalkan Jawapan

