Mood Down

Assalamualaikum…maaflah kali ni guna bahasa Inggeris untuk tajuk hehe… Selepas insiden pagi tadi, rasanya mood saya dah down 360 darjah. Saya tahu, saya tak boleh ikut sangat rasa moody ni sebab memikirkan saya sekarang sedang mencari rezeki untuk anak-anak. Tetapi, saya memang betul-betul tak faham dengan sikap orang yang merendah-rendahkan kebolehan staf bawahan dia.Kita ni buat la keja kita, beri full comitment dan spend masa kat situ nak siapkan tapi apa yang kita dapat? Bukannya kita minta dipuji dan disanjung tapi kita dah buat dah kerja tu sebaiknya dan diluluskan oleh orang atasan. Datang dia pergi pulak mintak officer lain yang buat, konon orang tu lagi pandai. Kalau ikutkan hati panas memang boleh berbakul-bakul rasa marah ni tapi…malas nak layan sangat. Buat kepala kita pulak pening huhu…

Dah saya malas nak buat apa-apa kerja hari ni. Rasa nak balik rumah pun ada. Baik buat kerja rumah lagi bagus. Nasib baik juga ada penawar…buku-buku yang saya beli online. Salah satu kegemaran saya ialah kumpul buku Sasterawan Negara. Karya Pak Sako bertajuk Anak Mat Lela Gila ni saya dah pernah baca zaman sekolah dulu tapi ingat-ingat lupa ceritanya. Jadi, sekarang saya nak baca semula dan buat koleksi (dalam hati risau pulak sebab rak buku kat rumah dah padat). Kalau ikutkan saya tak rancang pun nak beli buku bulan ni tapi terpandang dalam laman web ITBM waktu saya cari buku Rumus di Hatinya  terus order sekali.

Novel Rumus di Hatinya saya beli sebab tergoda dengan review kawan sepejabat saya, Kak Anna. Saya pinjam dulu dengan dia, tapi rasa macam tak seronok pulak baca buku orang. Lagipun, takut buku tu rosak bila pegang lama-lama. Serius cakap, walaupun belum habis baca saya memang salute dengan penulis Yoko Ogawa ni sebab boleh hasilkan novel yang hubungkan nombor dengan falsafah kehidupan. Oh! Saya pun mahu jadi seperti Yoko Ogawa.!

Buku Ingin Jadi Penulis? dan Mengait Cinta di Istanbul tu dipilih sebab terpaut dengan review Kak Mina Min. Ada lagi beberapa buku yang tak buka plastik. Alasan klise tak sempat nak baca hehe…Korang rasa tak masa sekarang bergerak laju sangat?

Baiklah, kena berhenti di sini dulu. Jumpa lagi di alam maya.

koleksibaru

Tinggalkan Jawapan

