Kosong…kosong…kosong

Kebelakangan ini diri saya terasa sangat kosong. Adakah kerana telah melalui cuti yang agak panjang; cuti menjaga Tuah dan bersambung dengan cuti balik ke kampung suami. Bulan April, berapa hari sahaja saya ke tempat kerja. Bersambung lagi dengan cuti hari Isnin, sehari selepas pilihanraya 2013. Cuti yang perlu saya ambil kerana kerajaan Selangor umumkan cuti umum pada hari tersebut, dan taska Tuah yang terletak di dalam negeri ini ditutup sempena cuti itu. 

Suami saya pula tidak dapat mengambil cuti kerana terikat dengan temujanji dengan Perbadanan Putrajaya untuk Hari Belia Negara nanti. Memang saya sedikit menunjuk perasaan tapi nasib baik rasa tidak puas hati itu tidak berpanjangan. Yang saya jaga adalah anak saya. Untuk apa saya merungut? 

Hari Selasa membawa ke hari Jumaat, memang semua kerja saya tidak mencapai sehingga 50 peratus pun. Saya masih melakukan kerja rutin saya untuk memuatnaik berita dan artikel ke dalam website. Itu sahaja. Kerja penyelidikan tidak langsung saya sentuh. 

Saya bosan dan jelek  dengan  masalah dalaman organisasi yang tiada pengakhiran. Saya bosan. Bosan kerana kerjaya saya tidak berkembang walaupun saya telah dinaikkan ke gred 44. Gred yang tinggi….tahap yang membolehkan saya membuat keputusan untuk bahagian saya dan pendedahan yang lebih mencabar dalam urusan kerja harian saya. Namun semua itu tidak berlaku. Kerja saya seolah-olah gred 27. Bukan saya berlagak sebab saya bermula dari bawah dulu. Tetapi pada masa tu saya sangat gembira dengan kerja saya walaupun saya sedar masih banyak perkara yang perlu dipelajari. 

Tidak pasti bilakah semua kemelut ni akan berakhir? Kalau terlalu difikirkan memang tak ada langsung semangat nak kerja. Tapi apa yang saya boleh buat kecuali datang juga ke tempat tapi dengan jiwa yang kosong. 

Tinggalkan Jawapan

