In Love dengan When A Man Loves

Dah lama sangat saya tak demam drama Korea. Walaupun budak-budak sekarang dok layan K-Pop, Gangnam Style dan hero-hero baru, tapi pada saya semua tu tak masuk dalam hati. ‘Cinta’ saya tetap pada Song Seung Hun hehehe…Sebelum ni saya ada cerita pasal drama My Princess tu kan? Tapi macam tak best sangat la. Lepas tu SSH ada berlakon drama Dr. Jin’s Time Slip. Tengok jugalah tapi mungkin heroin dalam cerita tu saya tak berapa suka jadi tak adalah melayan sangat.

Kali ni drama When A Man’ s in Love ni memang masuk dalam jiwa. Masih berkisar tentang cinta tapi ada unsur aksi yang buatkan drama ni ada thrill tersendiri.

Cerita ni berkisar tentang hidup Han Tae Sang yang hidup sebatang kara dan menjalani kehidupan gelap dalam dunia gangster. Dia jadi seorang yang keras dan kasar kerana dibesarkan oleh seorang gangster. Namun jauh di sudut hati dia tetap terselit sifat baik yang mendorong dia untuk kelua dari dunia tersebut. Niatnya mula berputik apabila bertemu dengan Seo Mi Do yang kali pertama ditemui sewaktu meminta hutang daripada ayah SMD di kedai bukunya. Dia melihat bagaimana gadis itu berusaha mempertahankan keluarganya walaupun dikelilingi oleh konco-konco HTS. Ini  mengingatkan dirinya sewaktu dari kecil yang akan mempertahankan diri daripada dibuli. Bermula dari situ, dia menyukai SMD. Mereka berpisah selama 7 tahun kerana peristiwa dia ditikam oleh bosnya sendiri kerana didapati belot dan melindungi SMD. Sewaktu menyelamatkan SMD dia ditikam dari belakang. Tapi nasib baik dia diselamatkan oleh kawan baiknya yang memang setia dengannya. Selepas 7 tahun, mereka bertemu dan HTS meluahkan perasaannya terhadap SMD walaupun jarak umur mereka  12 tahun. Terkejut SMD sebab lelaki itu dah menyukainya sejak dulu. Akhirnya mereka berpasangan tapi banyak dugaan yang mereka akan tempuh sebab HTS ni disukai oleh seorang perempuan yang merupakan bekas kekasih bosna dulu. Dan SMD ni pulak disukai oleh adik lelaki kawan baik TSH tadi. Biasalah…cinta bersegi-segi.

Sekarang ni baru episod 6. Masih ada lagi 14 episod dan dah lama saya tak teruja macam ni hehehe….Bila layan satu-satu episod beberapa kali memang tengah kemaruklah tu.

when a man's in love

Picture-76

photo286789

photo277943

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s