Mehnah Daripada Allah Tanda Dia Sayang Kita

Ujian daripada Allah memang tidak akan terlepas selagi kita bernyawa. Malah, ada lagi ujian yang kita kena hadapi di alam sana nanti. Mulanya, saya terfikir kenapa ini yang Allah berikan kepada saya? Kenapa saya yang terpilih? Kemudian, saya telusuri…ada hikmah di sebalik ujian ini. Lagipun, saya sedar Allah Maha Tahu yang saya mampu hadapi semua ini kerana Dia tidak akan membebankan hamba-Nya dengan bebanan yang tidak tertanggung oleh hamba-Nya.

Tuah Eid Fahri adalah anugerah Allah yang diberikan kepada kami suami isteri setelah menanti selama hampir 6 tahun. Mungkin orang lain akan kata, kenapalah susah sangat kau ni nak dapat anak? Dah dapat anak, lahir tak cukup bulan pulak. Kalau kita telan apa yang dikatakan, memang kita akan sedih dan mungkin kesal dengan situasi ini. Tapi, saya pujuk hati… Allah ada dan Dia Amat Tahu apa yang terbaik untuk saya. Subhanallah!

Tinggalkan Jawapan

