Bila Menjadi Ibu Mengandung

Ohoiiiiii….lamanya tak update blog. Sekejap saja masa berlalu, hari ni dah 5 bulan sy jadi preggy woman hehehe…Keadaan beransur baik. Cuma awal kehamilan, ada certain bau yang saya sangat sensitip…bau cat rumah saya, bau dapur rumah saya, bau minyak masak, bau orang menumis, bau bilik air rumah saya huhuhu..kadang-kadang nak nangis je sebab nak tak nak saya kena ngadap bau-bau tu tapi hidung dan tekak saya memang tak boleh terima. Sib baik saya tak alergik dengan bau my adeng kalau tidak mesti dia merajuk hehehe…

Sekarang dah start sakit kaki, sakit betis. Biasa la….dugaan orang membawak khalifah Allah. Sekarang, saya dah boleh memasak semula. Semalam saya masak ahaks walaupun hanya sardin. Tapi, bila dok kat sinki tekak saya rasa kembang sebab saya still alergik ngan bau kayu kabinet tu. Dah letak daun pandan pun tak hilang lagi. Tak kisah la…ngada ke apa? Bukan buat2….

Saya pun dah mula rasa pergerakan baby in my womb. Semalam pasangkan lagu n letak earphone kat peyot…gerak2 dia. My adeng pun siap letak tangan kat my tummy. Tergelak-gelak dia. Hehehehe…seronooookkkkk sangaaat.

Hmmm..dah mula sibuk carik nama. Saya dah ada satu nama yang saya sangat suka tapi kena carik satu lagi nama sambungannya. Tu la…susah jugak nak matchingkan supaya maknanya sesuai dan sepadan.

Barang-barang baby belom beli lagi…insya Allah nak tunggu 7 bulan baru nak pegi beli. Sekarang ni, kena buat list dulu mengikut keutamaan.

Tinggalkan Jawapan

