Saya Yang Kurus Gemuk

Manusia mesti akan berubah kan? Berubah dari kurang baik kepada lebih baik. Dan sebaliknya. Kalau nak cita bab perubahan ni memang boleh buat story sebab banyak sangat jenis-jenis perubahan yang boleh dihuraikan.

Macam saya la..dulu gemuk (ish malu la pulok). Bila start keja saya target berat badan yang saya nak capai. Boleh dikatakan tiap-tiap hari saya timbang berat. Sib baik rumah sewa saya duduk tu ada penimbang. Berkat diet saya, saya berjaya capai target tapi ada sekali tu badan saya rasa lemah sangat. Bila jumpa doktor, kecewa  la sebab  doktor kata berat badan saya tak ideal dengan ketinggian saya. Saya kena tambah sikit berat badan saya. Sedih! Saya punyalah bertungkus lumus nak dapatkan berat badan tu tapi saya tak ikut pun nasihat doktor . Selagi saya tak pengsan, saya maintain la hehehehe.

Bila dah kawin….kompem tak boleh maintain berat yang orang tengok saya ni sekeping n boleh tumbang bila ditiup angin. Ish, entah ya, entah tidak depa nih. Kawan-kawan saya kata saya maintain je macam zaman anak dara. Huhu..kalau maintain nape berat saya makin lama main naik? Tak suka..tak suka… Makan dan makan lagi. Sebab utamanya, saya terpaksa makan malam walaupun saya tak nak. Hahahaha…kadang-kadang la. Bila rasa insaf nak rasa kurus macam dulu. My adeng memang tak bagi saya berlapar. Dia cakap, saya tak gemuk pun pada mata dia.

Saya memang tak suka bersenam. Kalau  buat kerja rumah sampai berpeluh-peluh tu memang saya suka. Tu kira exercise gak. My adeng ada la sekali-sekala ajak jogging kat taman tasik bila weekend. Tapi..setiap kali dia ajak dan-dan tu gak la saya tarik selimut atau buat-buat sibuk kerja rumah. Dia memang cap saya ni malas nak exercise. Tak kisah la…yang saya tau takde le semua ajakan dia tu saya tolak. Saya layan gak la pegi taman tasik tapi saya tak jogging tapi jalan-jalan je. Tu senaman gak kan? Yang penting, saya follow dia.

Gambar ni memang takde kaitan dengan cite saya tapi saya suka nak tepek gambar twin babies ni

4 thoughts on “Saya Yang Kurus Gemuk

    • ilhamfatihah says:

      Hehehe…k.su teringin gak nk komen kat blog wan. Tapi, problem la cik wordpress nak komen kat cik blogspot.

Tinggalkan Jawapan

