Aku, Mereka dan Facebook

Facebook? Waahh..dah menjadi ruang chat yang sangat popular mutakhir ni, kan? Boleh dikatakan hampir semua orang ada akaun facebook atau singkatan yang mudah ‘fb’. Aku pun join facebook. Aku rasa masa aku daftar tu, facebook tak adalah seglamer macam sekarang. Aku pun tak aktif sangat dengan fb aku ni. Lately nilah mula kumpul kawan.

Rasanya dah banyak blog yang share cerita tentang sejarah fb ni. So, aku tak adalah nak cite perkara yang sama kat sini. Cuma aku masih ingat kawan aku cite, fb ni diwujudkan oleh seorang remaja yang niat asalnya untuk mencari kawan lama sebenarnya. Jadi, dia cipta satu perisian yang membolehkan dia cari berhubung semula dengan kawan dia tu. Wow! Sangat pintar, kan?

Aku pulak…join fb memang nak cari kawan-kawan lama terutama kawan-kawan sekolah rendah aku. Semuanya sepi, hilang khabar berita. Yang masih berhubung dengan aku adalah 2, 3 orang. Itupun jiran sekampung aku. Tapi nama je sekampung. Raya pun susah nak jumpa. So, fb ni dah jadi tempat kitaorang bertegur sapa hehe.

Orang lain pun lebih kurang samalah agaknya niat dan tujuannya. Agaknyalah. Tapi, ramai gak yang suka fb ni sebab ada game online. Boleh main dengan kawan-kawan fb. Seronok jugak. Sayangnya aku pulak tak minat sangat main game kat dalam tu. Ke aku ni tak pandai? Hehehe…takkanlah sebab rasanya game dia tu senang je.

Tak kisahlah tu. Yang penting…apa yang penting? Masing-masing bijak mencari kawan.

Tinggalkan Jawapan

