Iftar @ Zenith Restaurant

Semalam, aku ikut my adeng berbuka puasa dengan kawan-kawan sekerjanya dekat Zenith Restaurant, Desa Petaling. Bagi aku Desa Petaling ni sangat sinonim dengan kedai perabot yang ada kerusi besar dekat luarnya tu. Ala..sekadar design tapi besar kerusi tu. Hehe. Sebenarnya, restoran yang menghidangkan masakan halal cina ni adalah restoran milik Nazrey (bekas anggota Kumpulan Raihan) dengan kawan dia yang juga orang Sabah. Hmm…makanannya boleh tahan.  Aku tak sempat nak amik tahu apa menu yang dihidangkan kat kami . Tapi yang best rasanya sayur kailan, yang tengahnya ada seaweed yang dipotong halus-halus.

Kira aku boleh masuk la dengan chinese food ni walaupun sebelum ni aku agak kurang dengan makanan macam ni.  Aku dah plan dah, makan ni mesti tak kenyang ni. Dah siap rancang nak ajak my adeng pekena roti canai atau roti nan kat kedai mamak bila balik rumah nanti. Tapi, disebabkan makan dalam keadaan lapar kan? Apalagi, bedal sajalah apa yang ada depan mata. Hmm, semalam ada 9 menu. Bayangkanlah…selalu berbuka makan 2 jenis lauk saja… ini?? Masuk menu ketiga aku dah surrender. Nasib baik la satu meja 8 orang. Aku tak duduk semeja ngan my adeng. Aku duduk ngan geng perempuan. Seronok!

Aku malas nak snap gambar. Rugi kan? Masa kitaorang tunggu 2 lauk yang terakhir, Nazrey datang. Hehe. Dia ucap terima kasih sebab datang ke restorannya dan tanya kitaorang dari mana tahu pasal restoran ni? Kitaorang cakaplah, dari internet. Dia entertain kitaorang sampai kitaorang balik. Best! Sebelum tu dia bagi single terbaru dia yang dilancarkan hari ni dekat tempat yang sama. (Nanti aku letak gambar CD tu kat sini). Budak-budak lelaki sibuk mintak autograf. Kitaorang apa lagi, tumpang la sekaki. Yang kelakarnya, budak-budak lelaki lagi over snap gambar dengan Nazrey. Best gak kawan-kawan my adeng ni. Boss dia pun lagi happening. Peramah dan selamba!

So, lepas ni kalau ada sapa-sapa nak merasa masakan cina, bolehlah cuba makan kat restoran ni.


Tinggalkan Jawapan

