Al-Fatihah Buat Ustaz Asri

Aku menerima berita pemergian insan ini melalui facebook daripada kiriman Hafiz Hamidun. Antara dengan tidak percaya..aku cuba mencari kepastian. Iya, sememangnya berita itu harus kuterima sebagai hakikat, kepulangan hamba-Nya kepada Sang Pencipta. Sesungguhnya, masa buat insan bernama Asri Ibrahim ini telah tiba ketika umat Islam akan menyambut Ramadhan tidak berapa lama lagi. Aku terlalu merasakan pemergian arwah kerana aku pernah berbual, berbual di telefon dan mengirim sms, dengan arwah semua atas dasar kerja semasa pejabatku menganjurkan satu program di Melaka pada bulan Februari yang lalu.

Aku harus akui, aku gemar dengan sikapnya yang lembut dan masih mampu melayan semua peminatnya walaupun dalam keadaan kurang sihat dan keletihan.  Nak berurusan dengan dia pun sangat mudah dan senang. Aku pernah bawakan cerita itu dalam post sebelum ini. Entah kenapa, aku terasa terlalu dekat dengan arwah. Semoga dia bahagia berada di sana. Takziah buat ahli keluarganya. Semoga mereka tabah menghadapi ujian ini. Rasanya entah kali ke berapa air mataku tumpah membaca cerita-cerita mengenai Allahyarham.

ustaz asri

Gambar diambil daripada asrirabbani.blogspot.com

Tinggalkan Jawapan

