Rehat-rehat di Cameron

Hujung minggu lepas, aku dengan my adeng ke Cameron Highlands. Boleh tahanlah sejuknya terutama awal pagi dan waktu malam. Ini kali kedua aku ke tanah tinggi tu. Kali pertama dengan kawan-kawan sepejabat, sambil kerja sambil jalan-jalan. Kali kedua ni, memang jalan-jalan semata-mata. Hmm..bolehlah tapi kalau lama sangat macam boring la pulak sebab satu hari saja kitaorang dah habis pusing satu Cameron. Hehehe.

Tapi tak kisah sangat sebab memang jimat jugalah sebab kitaorang menginap kat Rumah Peranginan Persekutuan Cameron Highlands; RM50 untuk dua malam. Biliknya besar. Terkejut kitaroang bila masuk bilik tu. Ini bukan bilik biasa ni. Hehehe. Kalau ikutkan hati banyak juga barang yang aku nak beli tapi aku selalu ingatkan diri aku sendiri untuk berjimat cermat.

Suhu waktu malam memang sejuk. Waktu kitaorang duduk makan kat satu gerai kat Brinchang tu, kitaorang boleh menggigik kesejukan. Hai, nasib baiklah juga aku terniat nak bawak baju sejuk. Kalau tak mahu beku aku kat situ. Hehehe. Jom tengok apa yang kitaorang beli kat sana. Kitaorang beli kaktus, sayur, pokok cili, pokok halau nyamuk, pelekat peti ais, coklat strawberi dan jagung. Aku lupa nak snap gambar barang-barang tu. Walaupun barang tak banyak tapi puas hati la juga.

3 days in cameron

Ni kat Ladang Teh BOH.  Sangatlah jauh rasanya.

3 days in cameron

Kilang memproses teh BOH

3 days in cameron

Posing depan Ladang Teh Bharat

3 days in cameron

Banyaknya kaktus kat kedai ni. Rambang mata!

3 days in cameron

Really love this moment!

7 thoughts on “Rehat-rehat di Cameron

  1. alia maisarah says:

    salam..nak tanye rumah peranginan ni untuk jawatan dan gred baper..ingat nk honeymoon gak dah 4bln kawin asyik keja jer lum sempat honeymoon lagi

Tinggalkan Jawapan

